Сумський експертно-технічний центр виступить координатором у вирішенні ліфтової проблеми у місті
ДП «Сумський експертно-технічний центр Держгірпромнагляду України» погодився у стислий термін розробити «дорожню карту» для сумських ліфтів. Це рішення одноголосно схвалили учасники технічної наради, що відбулася 24 листопада за участю керівництва теруправління Держгірпромнагляду у Сумській області, Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради, КП «Сумижитло» та експлуатуючих ліфтових організацій.
Враховуючи, що ліфтове питання тільки цього року виносилося п’ять(!) разів на розгляд Колегії теруправління Держгірпромнагляду, а перспективного комплексного плану дій щодо усунення порушень та недоліків до сьогодні так і не з’явилося, було вирішено зібрати на технічну нараду всі зацікавлені сторони – власників ліфтів, експлуатуючі організації, експертів та наглядовців. Наразі головною проблемою є не стільки брак коштів, скільки відсутність стратегії.
«Наше підприємство готове максимально швидко і безкоштовно розробити для міста план заходів щодо приведення ліфтового господарства у належний стан, – запропонував під час засідання наради начальник ДП «Сумський ЕТЦ» Павло Ворончагін. – Завданням міської влади та ліфтовиків буде лише додати до цього плану відповідальних осіб та визначитися із строками виконання робіт».
Щодо черговості приведення небезпечних ліфтів до належного стану, пріоритет буде надано об’єктам, що вже відпрацювали граничний строк експлуатації – 25 років та вичерпати усі терміни довготривалих діючих відхилень, а також «вертикальний транспорт», що вже зупинений за рішенням суду.
Ще однією суттєвою проблемою наразі залишається відсутність паспортів на 37 ліфтів, що також є підставою для заборони їх подальшої експлуатації. За попередніми оцінками фахівців відновлення одного такого технічного документу коштуватиме близько 6,5 тис. грн. Відтак, представники Держгірпромнагляду порадили власникам ліфтів звернутися до центрального апарату Служби за роз’ясненнями щодо «більш заощадливого» відновлення втрачених паспортів. Павло Ворончагін запропонував навіть створення відповідної програми паспортизації.
Нагадаємо, що на сьогодні міське ліфтове господарства має у своєму «пасиві»: 8 повністю розукомплектованих (розкрадених) ліфтів, 168 – заборонених ухвалою суду, 82 – вже зупинених державними інспекторами, а також майже половину ліфтів, що не отримали дозвіл на експлуатацію.